Łączna liczba wyświetleń

środa, 29 sierpnia 2012

PIELĘGNACJA PAZNOKCI I MÓJ MANICURE

 Pielęgnacja

Pokażę Wam produkty, których używam obecnie do pielęgnacji paznokci. Nie wszystkie są idealne ale dobra pielęgnacja mniej więcej tak powinna wyglądać.



Do pielęgnacji paznokci polecam odżywkę firmy NAIL TEK. Ja mam taką bazową pod lakier FOUNDATION II. Super wzmacnia paznokcie będąc sobie pod naszym lakierem kolorowym bądź samodzielnie. Dotąd najlepsza odżywka jaką miałam.

Jeżeli chodzi o skórki to mam z nimi ogromny problem. Używałam już maści z witaminą A, kapsułek z witaminą a i e, które przekłuwałam i wsmarowywałam w skórki i paznokcie. Używałam również odżywki do paznokci i skórek w maści z firmy Herba Studio i nic nie pomogło.
Teraz używam olejku z firmy Sally Hansen, który jest pomocny zwłaszcza przy robieniu manicuru na sam koniec po nałożeniu lakieru.
Cudów narazie nie ma ale lekką poprawę widzę. Stosuje go na razie 2 tygodnie więc ciężko coś konkretnego powiedzieć.
Gdyby ktoś z czytelników znał sposób na suche skórki to proszę o komentarz.



Robienie manicuru
 
Można najpierw wymoczyć dłonie w miseczce z wodą i np. cytryną ale ja tego nie robię. Zaraz po kąpieli skórki są miękkie więc można przystąpić do manicuru.

Mój manicure krok po kroku:

1  ZMYWACZ DO PAZNOKCI FIRMY PALLADA. To najprostszy i najtańszy zmywacz do paznokci. Zawiera szkodliwy aceton ale ja się tym nie przejmuję. Lubię mieć zmyte paznokcie szybko i sprawnie a często zmywaczami bezacetonowymi to zajmuje wieki. Warto zmyć paznokcie lub przetrzeć je zmywaczem odrobinę nawet gdy nie są pomalowane przed malowaniem gdyż to je odtłuszcza, są wtedy lepiej przygotowane do malowania.
Czy kupię ponownie: TAK

2  PILNICZEK. Używam najczęściej pilniczka papierowego ale najlepsze są szklane. Nie mam do szklanych niestety cierpliwości bo długo trwa piłowanie nimi a poza tym nie wszędzie mogę dotrzeć.

3 PREPARAT DO USUWANIA SKÓREK SALLY HANSEN PROBLEM CUTICLE REMOVER. Używam obecnie tego preparatu do usuwania skórek ale nie widzę jego działania. Algo go tylko ja nie widzę albo faktycznie nie działa. 
Preparat do usuwania skórek jest opcjonalny. Może wystarczyć samo wymoczenie skórek.
Czy kupię go ponownie: NIE

4 DREWNIANE PATYCZKI DO ODSUWANIA SKÓREK. Odsuwanie skórek to najzdrowsza metoda dla naszych skórek i paznokci.

5 CĄŻKI DO SKÓREK. Używam czasem cążek do usuwania skórek gdy patyczki do ich odsuwania nie wystarczą. Jest to niekorzystne dla naszych paznokci ale czasami innego rozwiązania nie widzę.

6 ODŻYWKA NAIL TEK FOUNDATION II RIDGE-FILLING BASE COAT. Tak jak wspominałam powyżej jest to najlepsza odżywka jaką miałam. Ta akurat to baza pod lakier. Efekt zaraz po nałożeniu to matowy jasnobeżowy kolor. Sama nie wygląda dobrze. Nakładam dwie warstwy i maluję lakierem kolorowym lub bezbarwnym. Zresztą do tego jest przeznaczona- jako baza. Pewnie też dlatego jest matowa aby lakier się lepiej trzymał.
Czy kupię ponownie: TAK

7 LAKIER DO PAZNOKCI. Mam niestety zdartą nazwę firmy. Jest to jakiś tani lakier za 5zł ale okazał się świetny. Nie przywiązuję tak bardzo wagi do firmy lakieru. Ten akurat ma witaminy a+e więc jak dla mnie bajka. I tak nakładam na lakier jeszcze coś ochronnego więc każdy u mnie się spisuje dobrze. Wiadomo są lepsze i gorsze ale bardziej stawiam na kolor a nie na firmę.
Warto aby lakier nie posiadał szkodliwej substancji która nazywa się formaldehyd ale szczerze to na to również nie zwracam uwagi przy kupnie.

8 NABŁYSZCZACZ SALLY HANSEN MEGA SHINE. Stosuję go w celu utwardzenia płytki (jako "top cote"). Wiem, że dobrze w tej roli sprawdzają się kosmetyki firmy OPI ale są drogie i bardzo słabo dostępne w Polsce a ten sprawdza się u mnie rewelacyjnie. Nabłyszcza i bardzo przyspiesza schnięcie lakieru. Najpierw nakładam lakier kolorowy, odczekuję aż lekko przeschnie i nakładam ten nabłyszczacz. Wtedy lakier szybko wyschnie, szybko stwardnieje, będzie się błyszczał i dłużej trzymał.
Czy kupię ponownie: TAK
9 SALLY HANSEN CUTICLE DEFENS. Jest to olejek z kompleksem anti-oxidant. W skład preparatu wchodzą : Beta Karoten, witaminy E, A, nawilżający olejek gronowy, oraz wiele wiele innych składników. Używam go na koniec manicuru i co 3-ci dzień aby poprawić stan moich skórek. Jak na razie jestem z niego zadowolona. Gdy mamy zadbane i zdrowe skórki, nasze paznokcie będą automatycznie w lepszym stanie. Ma to ścisły związek.
Czy kupię ponownie: MOŻLIWE

1 komentarz:

  1. 1. Do odżywienia skórek i nadania im nieco ładniejszego wyglądu używałam wielu odzywek, ale u mnie sprawdził się olejek z Joko (wklejam link do wizażu http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=25210)- efekty zauważyłam po miesiącu regularnego stosowania
    2. Jeśli pomaga Ci Nail Tek II Foundation to super, pamiętaj jednak, żeby bacznie obserwować paznokcie by nie przedobrzyć z odżywką- używa się jej od 3 do 6 miesięcy, wedle zaleceń producenta, następnie należy zrobić dłuższą przerwę bądź wymienić ja na Foundation I
    3. Odnośnie formaldehydu, który pojawia się w składzie zarówno Nail Teka jak i niektórych lakierów- to "sucha" wersja formaliny, wiążąca się z kreatyną w paznokciach, przez co stają się mocniejsze. Składnik ten jest trujący, u niektórych wywołuje silne reakcje alergiczne; nie można, tak jak w przypadku Nail Teka, który zawiera chyba mniej niż 2% formaldehydu, używać go po prostu zbyt długo, gdyż zniszczy paznokcie
    4. Odnośnie zmywaczy bezacetonowych, zdecydowanie bardziej polecam zielony zmywacz z Rossmana, jest fenomenalny a nie wysusza tak mocno, jak inne acetonówki (u mnie sprawdza się fenomenalnie)
    5. Odnośnie usuwania skórek- proponuję najpierw dobrze je wymoczyć, a następnie nasmarować...mocno nawilżającym kremem. Ma on identyczne właściwości jak osobne produkty do odsuwania skórek, a szkoda wydawać pieniądze na coś, co da taki sam efekt- krem rozmiękcza je, ułatwiając odsuwanie; następnie wmasowujesz go i czekasz chwilę przed wykonaniem manicure, bądź po prostu myjesz dłonie w wodzie z mydłem, ew. używasz odtłuszczacza

    OdpowiedzUsuń